Blog
Blog HelionBlog HelionBlog HelionBlog Helion
  • Artykuły
  • Autorzy
  • Recenzje
  • Konkursy

Google Search Console – darmowa kopalnia danych

    Blog.helion.pl Artykuły Google Search Console – darmowa kopalnia danych
    NastępnyPoprzedni

    Google Search Console – darmowa kopalnia danych

    By Helion | Artykuły, Biznes IT | 3 komentarze | 13 stycznia, 2017 | 0

    W codziennej pracy ze stronami internetowymi może nam pomóc wiele narzędzi o różnym poziomie skomplikowania. Zanim jednak zainwestujemy w płatne rozwiązania czy sięgniemy po złożone systemy, wykorzystajmy maksymalnie możliwości podstawowych, łatwo dostępnych narzędzi. Obowiązkowym punktem na liście każdego webmastera czy osoby odpowiedzialnej za marketing strony internetowej jest Google Search Console. Wśród wielu możliwości tego darmowego pakietu narzędzi są: możliwość monitorowania błędów strony, analiza linków oraz analiza słów kluczowych.

     

    Monitorowanie błędów strony

    System GSC został stworzony, aby ułatwić zarządzanie stroną i kontrolować jej problemy. Google chciałby posiadać jak najwięcej cennych danych dla swoich użytkowników. Jeśli strona nie działa i zamiast cennej treści zwraca błędy, wymaga szybkiej interwencji webmastera. Roboty Google odwiedzają strony internetowe bardzo często i są w stanie wykryć błędy, na które trudno wpaść, używając strony na co dzień.

    W raporcie Indeksowanie > Błędy indeksowania znajdziemy dane dotyczące poprawności działania DNS, serwera oraz pliku robots.txt. Tu również poznamy błędy i odpowiedzi serwera z kodami 500 – 503 czy 404. Błąd 50x oznacza błąd serwera, a to z kolei wymaga od nas dalszej diagnostyki, co spowodowało tę sytuację — czy błędny kod, czy problemy z serwerem. Błędy 404 są bardzo niepożądane. Powstają na dwa sposoby: błędny link prowadzi pod nieistniejący adres URL lub dane zostały usunięte. Jeśli była to ważna podstrona, ruch na stronie się zmniejsza, a linki kierujące w to miejsce tracą swoją wartość. Jeśli jednak to my usunęliśmy podstronę, powinniśmy zlikwidować prowadzące do niej linki — wówczas właściwy będzie kod odpowiedzi serwera 410. Użycie kodu 404 do oznaczenia usuniętej treści to jeden z najczęściej popełnianych błędów webmasterów w tym obszarze.

    Warto zwracać uwagę na pozorne błędy 404 — gdy treść została usunięta, ale serwer odpowiada złym kodem, że strona działa, czyli 200 OK. Raport jest dość rozbudowany — znajdziemy tu strony posiadające linki (również spoza naszej strony), ale z odmową dostępu (błąd 403) czy nietypowymi błędami 400 i 405.

     

    Analiza linków

     

    Dane z Google Search Console są często analizowane przez inne narzędzia do określania profilu linków oraz tzw. toksycznych linków, czyli tych, które mogą nam teoretycznie bardziej zaszkodzić, niż pomóc. Alternatywą w tym przypadku są płatne narzędzia, takie jak Majestic.com, jednak dobry specjalista SEO zawsze poleci skorzystać również z linków z GSC. W raporcie Ruch związany z wyszukiwaniem > Linki do Twojej witryny znajdziemy najbogatsze źródła linków (domeny) oraz te treści, które są najczęściej podlinkowane. Najważniejsze są listy przykładowych linków, które w wielu przypadkach liczy się w tysiącach.

    Na podstawie tego, gdzie pojawiają się linki do nas, możemy również wyłapać włamania do naszego systemu. Jeśli używamy WordPressa i do dziwnych, z naszej perspektywy nieistniejących stron w systemie prowadzi wiele linków, może się okazać, że doszło do automatycznego włamania, a nasza strona stała się zapleczem-zombie. Warto stale monitorować nowe linki. Wiele firm odwiedza „ręcznie” miejsca z nowymi linkami generującymi ruch (w tym może pomóc Google Analytics), aby uzupełniać działania monitoringu marki. Choć do tego celu polecam głównie narzędzie Brand24, to analiza nowych linków w GSC pozwala odkryć wiele ciekawych miejsc oraz uniknąć kłopotów z profilem linków.

    Analiza słów kluczowych

     

    W raporcie Ruch związany z wyszukiwaniem > Analityka wyszukiwania znajdziemy wiele słów kluczowych, które powodują, że nasza strona pojawia się w Google. Poza nimi odkryjemy średnią pozycję, liczbę kliknięć i wyświetleń, a tym samym klikalność (CTR). Ten raport to kopalnia wiedzy o aktualnym stanie naszej obecności w Google, ale nie tylko. Na podstawie tych danych możemy szybko odszukać ważne dla nas słowa, by użyć ich w kampaniach AdWords. Dodatkowo szukanie słów ważnych, ale znajdujących się na pozycjach 11 – 20 to typowa metoda na podnoszenie ruchu. Jeśli dane słowo jest, załóżmy, na pozycji 13., a my widzimy, że jeszcze dużo możemy na stronie ulepszyć, będzie nam łatwiej podnieść pozycję słowa na taką, która spowoduje znacznie więcej kliknięć.

    Narzędzia Google Search Console to kopalnia danych. Trzy omówione raporty i ich zastosowania stanowią zaledwie początek tego, co możemy osiągnąć. Najwięcej korzyści uzyskamy, jeśli stale będziemy monitorować stronę w GSC, eliminować błędy i wdrażać sugerowane ulepszenia i nowości.

     

    Krzysztof Marzec

    Deva Group

     

     Szukasz informacji o narzędziach Google? Kliknij TU lub zerknij poniżej:

                

     

     

    analiza danych, Google, Google Analytics, Google Search Console, Krzysztof Marzec, marketing, reklama
    Avatar

    Helion

    Więcej postów od Helion

    Podobne posty

    • narzędzia google dla e-commerce

      Twoja pierwsza kampania Google AdWords [FRAGMENT]

      By Helion | 1 komentarz

      Założenie konta AdWords jest prostym i darmowym procesem. W systemie płacimy jedynie za faktyczne kliknięcia reklam w wyszukiwarce. To kolejna usługa na naszym koncie Google, a jeśli mamy już skonfigurowane inne usługi, będzie nam łatwiejCzytaj więcej…

    • Dobry copywriting buduje przewagę konkurencyjną!

      By Helion | Brak komentarzy

      Dlaczego klient nie może odkładać decyzji o zakupie i jak najszybciej musi to mieć? Już same odpowiedzi na te pytania dają Ci setki kombinacji opisu produktu! Ale to nie wszystko. Przeczytaj poniższe wskazówki – pokażą Ci,Czytaj więcej…

    • Video marketing nie tylko na youtube, czyli co musisz wiedzieć, żeby w świecie video uniknąć falstartu! [RECENZJA]

      By Helion | Brak komentarzy

      Taka książka musiała prędzej czy później powstać. Tym bardziej cieszy fakt, że od razu zajął się nią ktoś taki jak Magda Daniłoś. Magda video marketing ma we krwi. Współtworzy wyspecjalizowaną w nim OFFON Agency, jestCzytaj więcej…

    • SEO, czyli sztuka optymalizacji witryn dla wyszukiwarek [FRAGMENT]

      By Helion | Brak komentarzy

      Witajcie! Właśnie do sprzedaży trafiła książka SEO, czyli sztuka optymalizacji witryn dla wyszukiwarek, czyli kontynuacja cenionego podręcznika do SEO z 2013 roku. Dlaczego warto po niego sięgnąć?  Poleca sam Brian Tracy:

    • O video marketingu i jego sile – wywiad z Magdaleną Daniłoś

      By Helion | Brak komentarzy

      Kilka tygodni temu ukazała się książka „Video marketing nie tylko na YouTube”, a teraz mamy ogromną przyjemność gościć jej Autorkę, Magdalenę Daniłoś, na naszym blogu:) Zapraszamy do lektury wywiadu, w którym dowiecie się wszystkiego oCzytaj więcej…

    NastępnyPoprzedni

    Znajdź post

    Bądźmy w kontakcie

    Książka dnia

    Czysta architektura. Struktura i design oprogramowania. Przewodnik dla profesjonalistów

    Autor: Robert C. Martin

    Cena: 46.90 zł 67.00 zł
    (Cena e-booka: zł zł)

    O 21zł taniej!

    kup teraz

    Najnowsze wpisy

    • Błyskawiczny kurs pisania skryptów powłoki
    • Przykładowa aplikacja webowa zaimplementowana w ASP .NET Core
    • Wprowadzenie do .NET Core: instalacja, konfiguracja, pierwsza aplikacja w systemie Linux
    • Grupa Helion zaprasza na szkolenia stacjonarne!
    • Hello World! Czym jest programowanie?

    Tagi

    .net agile altcontroldelete asp.net c# czysty kod debugowanie design patterns e-biznes emarketing Google Google Analytics hacking Jerzy Piechowiak kod kodowanie Krzysztof Marzec książka Maciej Dutko magazyn programista Magdalena Daniłoś marketing MVVM onepress organizacja czasu praca prograista programista programowanie prokrastynacja rafał kocisz reklama rozwój software craftsman SOLID startup techniki programowania testowanie video marketing visual studio WPF wzorce projektowe youtube zarządzanie czasem zarządzanie projektami

    Archiwum

    • Lipiec 2017
    • Czerwiec 2017
    • Maj 2017
    • Kwiecień 2017
    • Marzec 2017
    • Luty 2017
    • Styczeń 2017
    • Grudzień 2016
    • Listopad 2016
    • Październik 2016
    • Wrzesień 2016
    • Lipiec 2016
    • Czerwiec 2016
    Blog wydawnictwa
    Informatyka w najlepszym wydaniu
    Strona wydawcy:
    www.helion.pl
    Księgarnia Helion.pl
    Nowości
    Bestsellery
    Promocje
    Bądźmy w kontakcie:
    Chcesz zostać autorem?
    Masz pytania do redakcji?
    Napisz do nas »
    • Artykuły
    • Autorzy
    • Recenzje
    • Konkursy
    Blog Helion